اسکایپ

از دیر باز همواره ارتباطات داخل و خارج سازمان ها ، چالشی مهم و یکی از دغدغه های مدیران سطح کلان بوده است. تسهیل و تسریع این ارتباطات برای سازمان ها همواره دارای ارزش افزوده ی مطلوبی بوده تا جایی که اختلال در این گونه فرآیند ها ، روند کاری سازمان ها را دچار اخلال کرده است . از جمله ی این سیستم ها میتوان به سیستم تلفن و فکس که از جمله ابتدایی ترین این سیستم ها هستند اشاره کرد.
اما با گذشت زمان و پیشرفت صنعت فناوری اطلاعات ، این صنعت توانسته سایر نیازهای سازمان ها را با ارائه تکنولوژی های جدید ، برآورده کند .

یکی از کمبودهایی که همواره در سازمان های متوسط و بزرگ ، به طور ملموس حس می شود عدم ارتباط شفاف ، سریع و راحت میان تمامی رده های سازمان می باشد . از جمله دغدغه های سازمان ها در این حوزه عبارتند از :

[ultimate_icon_list icon_size=”40″ icon_margin=”10″ css_icon_list=”.vc_custom_1540103735484{margin-bottom: 30px !important;}”][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^401|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/01.png|caption^null|alt^null|title^01|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]نیاز به حضور فیزیکی برای انتقال یک پیام ساده که گسست ذهنی کارمند را در پی دارد.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^402|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/02.png|caption^null|alt^null|title^02|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]افزایش بی مورد تماس ها و تردد های بین واحدی برای انتقال پیام های کوتاه و ساده[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^407|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/03.png|caption^null|alt^null|title^03|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]نیاز به حضور فیزیکی مدیران و کارشناسان حاضر در یک جلسه[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^408|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/04.png|caption^null|alt^null|title^04|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]عدم قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری با مدیران و کارشناسان در خارج از محل کار(به طور مثال تماس با افرادی که مرخصی یا ماموریت خارج از کشور هستند)[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^409|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/05.png|caption^null|alt^null|title^05|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]عدم قابلیت بررسی ، ردگیری و مشاهده ی تماس های تلفنی از دست رفته[/ultimate_icon_list_item][/ultimate_icon_list]

حال با توجه به آنچه در بالا گفته شد ، به بیان و شرح استفاده از اسکایپ در سازمان خواهیم پرداخت :

[ultimate_icon_list icon_size=”40″ icon_margin=”10″ css_icon_list=”.vc_custom_1540042747016{margin-bottom: 30px !important;}”][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^401|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/01.png|caption^null|alt^null|title^01|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]قابلیت ارسال پیام های کوتاه با استفاده از کامپیوتر و موبایل به جای تماس تلفنی و یا حضور فیزیکی.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^402|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/02.png|caption^null|alt^null|title^02|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]قابلیت ردگیری پیام ها و استناد به آنها.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^407|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/03.png|caption^null|alt^null|title^03|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]قابلیت بررسی حضور یا عدم حضور افراد.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^408|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/04.png|caption^null|alt^null|title^04|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]قابلیت برقراری ویدئو کنفرانس و حضور در جلسات حتی با یک موبایل یا تبلت.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^409|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/05.png|caption^null|alt^null|title^05|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری با افرادی که در ماموریت و یا مرخصی خارج از دسترس هستند.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^414|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/06.png|caption^null|alt^null|title^06|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]قابلیت ردگیری و بررسی تماس های از دست رفته و همچنین ارسال صدا به صورت ایمیل.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^415|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/07.png|caption^null|alt^null|title^07|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]قابلیت IVR یا منشی اتوماتیک.[/ultimate_icon_list_item][/ultimate_icon_list]

مزایای استفاده از اسکایپ در سازمان ها :

[ultimate_icon_list icon_size=”40″ icon_margin=”10″ css_icon_list=”.vc_custom_1540042747016{margin-bottom: 30px !important;}”][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^401|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/01.png|caption^null|alt^null|title^01|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]افزایش تمرکز مدیران و کارشناسان در پی کاهش گسست ذهنی به سبب مراجعات فیزیکی یا تلفنی.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^402|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/02.png|caption^null|alt^null|title^02|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]قابلیت پیگیری وظایف به وصورت مستند.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^407|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/03.png|caption^null|alt^null|title^03|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]زمان بندی ساده تر جلسات به سبب عدم نیاز به حضور فیزیکی اعضای جلسه.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^408|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/04.png|caption^null|alt^null|title^04|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]دسترسی ساده تر به مدیران و کارشناسانی که به هر دلیل در محل کار حاضر نیستند.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^409|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/05.png|caption^null|alt^null|title^05|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]بررسی حضور یا عدم حضور افراد بدون نیاز به چک فیزیکی یا دوربین.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon_type=”custom” icon_img=”id^414|url^http://irsatechnology.ir/wp-content/uploads/2018/10/06.png|caption^null|alt^null|title^06|description^null” content_font_size=”desktop:16px;” content_line_ht=”desktop:20px;”]افزایش قابلیت پاسخگویی به تمامی تماس های مشتریان.[/ultimate_icon_list_item][/ultimate_icon_list]

با توجه به آنچه در بالا گفته شد و بررسی های میدانی در سازمان هایی که از سرویس اسکایپ بهره مند هستند میتوان دریافت که استفاده از اسکایپ ، در صورت نهادینه شدن فرهنگ استفاده از آن میتواند برای سازمان ها در گردش سریع و شفاف اطلاعات تاثیر چشم گیری داشته و بسیاری از روند های طاقت فرسا را تبدیل به یک فرآیند چابک نماید .