پشتیبانی شبکه

 پشتیبانی شبکه با رویکرد امنیت محور ، تمامی دغدغه های شما در مورد امنیت اطلاعات و کیفیت سرویس را برطرف می کند”

پشتیبانی شبکه

network support

پشتیبانی شبکه شامل مجموعه ای از خدمات است که در نتیجه ی آن کارکرد صحیح شبکه و امنیت اطلاعات شبکه ی سازمان شما را تامین می کند. پشتیبانی شبکه مناسب هزینه های سازمان را کاهش داده و بهره وری سیستم های اطلاعاتی را افزایش میدهد و ریسک های ناشی از ضعف های امنیتی را برطرف می سازد.

یکی از سرویس هایی که ایرساتک به مشتریان خود ارائه می دهد ، پشتیبانی شبکه با رویکرد امنیت محور می باشد.

پشتیبانی شبکه با رویکرد امنیت :

امروزه امنیت سیستم های اطلاعاتی به یک چالش بزرگ برای سازمان ها تبدیل شده است ، تا جایی که در بسیاری از موارد خسارات جبران ناپذیر مالی و معنوی به سازمان ها وارد نموده است. امنیت اطلاعات دقیقا نقطه ای از پشتیبانی شبکه است که عموما از دید شرکت های پشتیبان شبکه پنهان می ماند و آغازگر یک خسارت بزرگ برای سازمان هدف می شود.

بنابراین ایرساتک ، سرویس پشتیبانی شبکه خود را با رویکرد امنیتی ارائه میدهد. در این مدل ما قبل از آغاز به کار ، تمامی ضعف های امنیتی سیستم شبکه ی سازمان را مورد بررسی قرار میدهدیم و آنها را برطرف می سازیم. همچنین در طول دوره ی پشتیبانی شبکه در بازه های زمانی مختلف تست های امنیتی مختلف را بر روی شبکه ی سازمان اجرا می نماییم.

پشتیبانی شبکه با رویکرد ITIL:

یکی از اهداف پشتیبانی شبکه ، افزایش کیفیت سرویس و رضایت مندی مشتریان است . ایرساتک با هدف افزایش رضایت مشتریان ، کاهش زمان پاسخگویی به مشکلات و نظارت بر اجرای فرآیندها از زیرساخت های ITIL استفاده می نماید. ITIL به سازمان ها کمک تا بر تمامی فرآیندهای سیستم های اطلاعاتی ، مشکلات مطرح شده و پروژه ها نظارت کامل داشته باشند. این روش به سازمان ها کمک می کند نوع عملکرد پشتیبانی شبکه را مانند اتاق شیشه ای مورد بررسی و قضاوت قرار دهند.

با استفاده از یک بسته ی پشتیبانی شبکه ی ایرساتک ، همین حالا به جمع مشتریان ما بپیوندید


پشتیبانی شبکه

سرویسبسته سادهبسته اقتصادیبسته حرفه ای
خدمات عمومیمناسب شرکت های کوچکمناسب شرکت های متوسطمناسب شرکت های بزرگ
نگه داری دوره ای سیستم ها ( PM ) هر سال / یک بارهر سال / یک بارهر سال / یک باردر واقع بررسی دقیق سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های کامپیوتری بر اساس چک لیست در بازه های زمانی مختلف به طور مثال یک سال یکبار می باشد با استفاده از PM کامپیوتری ، میزان خرابی های پیش بینی نشده قطعات سخت افزاری کاهش یافته و سیستم های نرم افزاری کاربران بهتر کار میکنند ما با استفاده از چک لیست های معبتر و استاندارد به صورت سالانه این بازرسی ها را از سیستم های کامپیوتری خواهیم داشت
مدیریت و بهینه سازی فایل سرور فایل سرور در واقع سرویسی است که در سازمان شما ، کاربران فایل های خود را در آن به اشتراک گذاشته و سایر کاربران می توانند با دسترسی های مناسب به آنها دسترسی یابند. یکی از مشکلاتی که همواره استفاده از این سرویس سازمان شما را تهدید میکند ، دسترسی کاربران به فایل های غیر مجاز و محرمانه و همچنین انتشار ویروس بر روی بستر این سرویس می باشد ما با استفاده از روش های مشخصی امنیت دسترسی به فایل ها را برای هر فرد یا گروه مشخص میکنیم و از انتشار فایل های مخرب همراه با فایل های به اشتراک گذاشته شده جلوگیری میکنیم
سیستم مدیریت اینترنت سیستمی است که با استفاده از آن شما میتوانید بر استفاده کاربران سازمان از اینترنت کنترل و مدیریت داشته باشید. دلیل استفاده از این سیستم کنترل و استفاده ی بهینه از سرویس اینترنت برای سازمان هایی است که محدودیت پهنای باند اینترنت داشته و نیاز دارند تا در هر زمان بتوانند بهینه ترین استفاده را از اینترنت کنند و گزارش مصرف کاربران از اینترنت را به صورت برخط داشته باشند.
سیستم مدیریت کاربران ( اکتیو دایرکتوری ) سیستم مدیریت کاربران یا همان اکتیو دایرکتوری وظیفه ی تعیین هویت و سطح دسترسی کاربران در شبکه را تعیین می کند. وجود چنین سیستمی به سازمان ها کمک می کند تا بر سطح دسترسی کاربران به کامپیوتر کنترل بیشتری داشته باشند ، به علاوه ی اینکه عمده ی سرویس های شبکه به وجود این سرویس وابسته هستند. ما به طور معمول از سرویس Microsoft Active Directory برای این کار استفاده می کنیم.
ایمن سازی ابتدایی شبکه ایمن سازی شبکه به معنای رعایت اصول امنیتی به منظور جلوگیری از سرقت اطلاعات و یا تخریب و دستکاری آنها در محیط های کامپیوتری می باشد. از آنجایی که برای سازمان ها همواره امنیت اطلاعات حیاتی سازمان ، جلوگیری از سرقت و یا تخریب و دستکاری آنها امری بسیار حیاتی بوده ، ما در این قسمت با استفاده از چک لیست های ابتدایی معتبر ، یک دوره بر روی تمامی بستر شبکه ی سازمان شما این امن سازی را انجام خواهیم داد
بک آپ گیری اطلاعات بک آپ گیری از اطلاعات به معنای تهیه ی یک نسخه ی پشتیبان به طور منظم و زمان بندی شده می باشد تا در مواقع بروز فاجعه که به از دست رفت اطلاعات منجر می شود ، بتوان از نسخه ی پشتبان گرفته شده استفاده نمود. هر سازمانی نیاز دارد تا از اطلاعات حیاتی خود به طور منظم بک آپ گیری کرده تا بتواند در مواقع بحران از جمله خراب کاری ، ویروس و یا هر نوع سانحه ی دیگر از آنها استفاده نماید. ایرساتک در این قسمت از سیستم های بک آپ گیری استاندارد مانند VMWare Mirage و یا Veeam Backup استفاده می نماید.
نصب و مدیریت آنتی ویروس آنتی ویروس ها ، عموما ابزارهایی هستند که میتوانند از آلوده شدن سیستم های کامپیوتری شما محافظت کنند و یا انواع ویروس های شناخته شده را از سیستم های کامپیوتری پاک کنند. برای سازمان ها اولین و بهترین راه برای جلوگیری از ویروسی شدن سیستم های کامپیوتری و به طبع آن از دست رفت اطلاعات حساس و یا اختلال عملکرد آنها ، استفاده از آنتی ویروس های معبتر و لایسنس دار می باشد.
خدمات Help Desk
سیستم تیکت گذاری سیستم ثبت مشکلات و درخواست های واحد فناوری اطلاعات با استفاده از قوانین ITIL که به سازمان شما کمک می کند تا تمامی فرآیندهای IT از جمله ثبت درخواست و مشکل توسط کاربر را به صورت شفاف بر اساس یک رویه خاص و سیستماتیک با رعایت SLA مربوطه در زمان مشخص مطابق با یک چرخه کاری خاص دنبال کنید. ما در ایرساتک از سیستم ثبت تیکت Manage Engine Service Desk جهت اجرای سیستم ITIL مرکزی استفاده می کنیم .
نصب نرم افزار حداکثر 4 ساعتحداکثر 2 ساعتحداکثر 1 ساعتکاربران هر روزه نیاز به نصب نرم افزارهای مختلف جهت انجام وظایف خود دارند . ما این نیاز سازمان و کاربر را به صورت کامل برطرف میکنیم.
عیب یابی و رفع ایراد پرینتر و اسکنر حداکثر 8 ساعتحداکثر 4 ساعتحداکثر 2 ساعتنقش پرینتر به سازمان ها بسیار حیاتی می باشد ، ایرساتک با استفاده از متخصصین مجرب تمامی نیازهای شما در زمینه ی عیب یابی ، رفع ایراد و بازدید دوره ای از این تجهیزات را انجام می دهد.
رفع ایراد سخت افزاری و نرم افزاری حداکثر 8 ساعتحداکثر 4 ساعتحداکثر 2 ساعتتجهیزات سخت افزاری و سیستم های نرم افزاری ، همواره به دلایل مختلف دچار مشکل می شوند که نیاز به بررسی ورفع ایراد توسط یک متخصص مجرب سخت افزار و یا نرم افزار دارند . ما این خدمات را با استفاه از سیستم تیکت گذاری ایرساتک برای شما فرآهم می نماییم.
پشتیبان فنی غیر حضوری xدر بسیاری از پروژه ها و سازمان ها افراد و متخصصین مقیم واحد فناوری اطلاعات نیاز به راهنمایی و پشتیبان فنی با دانش و تجربه ی بالاتر دارند تا بتوانند سرور ها و سرویس های تحت شبکه را با کیفیت بهتری نگه داری و در زمان کوتاه تری رفع عیب نمایند. ایرساتک این امکان را دارد تا در کنار نیروهای مقیم خود ، نیروی متخصص پشتیبان را به عنوان حمایت کننده ی نیروهای مقیم در اختیار قرار دهد
نیروی فنی حضوری ( ساعتی ) 4 ساعت در هفتهxxایرساتک با توجه به نیاز کارفرما و سازمان و برحسب تعداد سرورها و تعداد کاربران کامپیوتری ، نیروی فنی حضوری به صورت ساعتی در جهت انجام وظایف روزانه ، پاسخگویی به نیاز کاربران ، نگه داری ، توسعه و رفع ایراد سرورها و سرویس های تحت شبکه به شرکت ها اعزام میکند.
پشتیبان تلفنی xxایرساتک جهت پشتیانی از نیاز کاربران کامپیوتری ، نیروی فنی مقیم و دائمی برای شرکت هایی که وجود یک نیروی ثابت برای آنها صرفه ی اقتصادی ندارد، ارسال نمی کند و تمامی نیازهای کاربران را به صورت تلفنی و با اتصال از راه دور برطرف می نماید. این روش ایرساتک به سازمان هایی که تعداد کاربر کامپیوتری کمی دارند کمک می کند تا با هزینه ی کم تمامی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری خود را برطرف کنند.
نیروی فنی مقیم xیک نفر دو نفر یا بیشتر ایرساتک با توجه به نیاز کارفرما و سازمان و برحسب تعداد سرورها و تعداد کاربران کامپیوتری ، نیروی فنی متخصص مربوطه در جهت انجام وظایف روزانه ، پاسخگویی به نیاز کاربران ، نگه داری ، توسعه و رفع ایراد سرورها و سرویس های تحت شبکه در سازمان ها مستقر می نماید. تمامی نیروهای فنی ایرساتک در حوزه ی شبکه و فناوری اطلاعات دارای مدارک فنی معتبر و تجربه ی کاری مناسب در این زمینه می باشند و مناسب با نیاز سازمان انتخاب خواهند شد.
توسعه سرویس های شبکه
پیاده سازی و نگه داری سرویس ویپ xسرویس وبپ ، بستری برای انتقال صدا و تصویر بر بستر شبکه می باشد که به صورت گسترده در حال رشد و توسعه بوده و در آینده جانشین قطعی سیستم تلفن سنتی می باشد. سازمان ها می توانند با استفاده از این سرویس ، از قابلیت هایی مانند منشی تلفنی ، افزایش سریع تعداد تلفن ها ، صف بندی تماس ، تماس تصویری و ویدئو کنفرانس بهره مند شده و با پیاده سازی آن هزینه ی تماس بین نقاط فیزیکی مختلف سازمان را کاهش دهند. ما با استفاه از سرویس هایی مانند Elastix ، CUCM ، اسکایپ و ... این نیاز شما را مرتفع مینماییم.
پیاده سازی و نگه داری سرویس ایمیل سازمانی xسرویس ایمیل سازمانی ، وظیفه ی ارسال و دریافت ایمیل های داخلی سازمان و همچنین ارسال و دریافت ایمیل به سایر آدرس های ایمیل خارجی را دارد. سازمان ها معمولا از ایمیل سازمانی به عنوان یکی از روش های برقراری ارتباطات اداری داخلی و خارجی استفاده میکنند . ایرساتک بسته به نیاز هر سازمان ، قابلیت اجرای راه حل های مختلف ایمیل سازمانی از جمله Microsoft Exchange و MDaemon را برای سازمان ها دارد.
پیاده سازی و نگه داری سرویس چت و گفتگوی سازمانی xسرویس چت و گفت و گوی سازمانی ، سرویسی است که با استفاده از آن کاربران سازمان می توانند با یکدیگر به صورت خصوصی چت کنند ، گروه بسازند و موارد کاری را با هم به اشتراک بگذارند. سازمان ها با پیاده سازی این سرویس می توانند از تردد های بی مورد کارمندان جلوگیری کنند ، ارتباطات را تسهیل کرده و آنها را شفاف سازند. ایرساتک با استفاده از راه حل های معمول مانند Skype for Business و یا Big Ant استفاده مینماید.
سیستم مستندات سازمانی xسیستم مستندات سازمانی سیتسمی است که سازمان ها میتوانند کلیه مستندات حساس و حیاتی خود را بر روی آن قرار داده و در کمترین زمان ممکن به آن دسترسی امن پیدا کنند. با استفاده از این روش سازمان ها از صرف هزینه های گزاف برای نگه داری مستندات کاغذی و صرف زمان زیاد برای جستجو میان آنها پرهیز خواهند کرد. ما با استفاده از شخصی سازی Microsoft SharePoint این قابلیت را برای سازمان ها فرآهم میکنیم .
پیاده سازی و نگه داری سرویس بک آپ گیری پیشرفته xبک آپ گیری از اطلاعات سازمان ها معمولا در چند سطح انجام می پذیرد، چرا که برای برخی از سازمان ها .ما در این پلن در جامع ترین و پیشرفته ترین سطح ممکن با استفاده از ابزارهای به روز از تمامی سرویس ها و سرورهای سازمان به صورت سیستماتیک و منظم نسخه ی پشتیبان تهیه میکنیم. از جمله ابزارهایی که متخصصین ایرساتک از آن استفاده می نمایند Veeam Backup ، Symantec Backup Exec ، NetBackup می باشد.
مجازی سازی xمجازی سازی تکنولوژی است که با استفاده از آن متخصصین شبکه می توانند از هدر رفت منابع سخت افزاری سرورها جلوگیری کرده و یک سرور فیزیکی را به چندین سرور مجازی تبدیل نمایند. ایرساتک از تکنولوژی هایی مانند VMware VSphere ، Citrix و سایر تکنولوژی ها استفاده میکند.
امنیت
نصب و پیاده سازی فایروال xاستفاده از فایروال ها معمولا یکی از مواردی است که می تواند امنیت شبکه ی سازمان را افزایش دهد. با استفاده از فایروال متخصصین شبکه می توانند کلیه ترافیک ورودی و خروجی شبکه سازمان را کنترل کرده و در صورت نیاز آنها را مجاز یا بلاک کنند.
پیاده سازی سیستم اعمال Patch کامپیوترها xسازمان ها عمدتا برای حفظ امنیت سرورها هزینه های گزافی میکنند اما از امنیت سیستم های کاربران غافل می مانند. کاربران معمولا بر روی کامپیوترهای خود نرم افزارهایی را نصب می کنند که ممکن است یک نقطع ضعف امنیتی داشته و هکر ها بتوانند از آن نقطعه ضعف برای سرقت اطلاعات یا تخریب آن استفاده کنند. متخصصین شبکه می بایست با پیاده سازی اینچنین سسیستم هایی امنیت کامپیوترهای کاربران را ارتقا دهند. ایرساتک معمولا از راه حل هایی مانند Microsoft SCCM و یا Manage Engine Desktop Central استفاده میکند.
اجرای تست امنیت و نفوذ xتست امنیت به معنای اجرای تست های مختلف بر روی بستر شبکه و سرورها به قصد یافتن نقطه ی ضعف امنیتی و گزارش آن به متخصصین شبکه در جهت رفع آن می باشد. شرکت ها و سازمان ها معمولا با هدف ارتقای امنیت شبکه اقدام به اجرای چنین تست هایی با ابزارهای متختف و بر اساس استاندارد های مختلف میکنند.
امن سازی سرورها xبرای امن سازی بستر شبکه و سرورها معمولا چک لیست های معتبری وجود دارد که بسته به تکنولوژی سرورها ، سیستم عامل و همچنین سرویسی که بر روی آنها قرار دارد تهیه شده و اجرا می گردد. هدف از پیاده سازی این چک لیست ها ارتقا امنیت شبکه در جهت جلوگیری از نفوذ هکرها به شبکه و سرقت یا تخریب اطلاعات می باشد. متخصصین تیم امنیت ما در دوره های زمانی مختلف به صورت منظم این چک لیست ها را بر روی بستر شبکه و سرورهای سازمان پیاده سازی می کنند تا امنیت شبکه ی سازمان ارتقا یابد.
شروع از 1 میلیون تومانشروع از 8 میلیون تومانمذاکره

شبکه های پشتیبانی شده

Supported Networks by the Irsatechnology

مقاله های شبکه

Network Posts
اسکریپت ساخت وبسایت در iis قسمت دوم 1200 630 ارمین زلفانی

اسکریپت ساخت وبسایت در iis قسمت دوم

ساخت وب سایت در iis ,اسکریپت ساخت وب سایت ,فرایند اتوماتیک سازی ساخت وب سایت این مقاله در ادامخ مقاله قبل در رابطه با فرایند اتوماتیک سازی ساخت وب سایت گفته شد در بخش قبل به نحوه کانفیگ  سرور IIS  پرداختیم و در این بخش ادامه اسکریپت قبل را ببرسی میکنیم ک شامل : 1…

اقدامات امنیتی در آموزش کارمندان سازمان (بخش دوم) 800 500 سعید شهبازی

اقدامات امنیتی در آموزش کارمندان سازمان (بخش دوم)

گام‌های مهم در تامین امنیت سازمان های کوچک نفوذ امنیتی چگونه رخ میدهد؟ اگر شخصی بتواند به اندازه کافی اطلاعات جمع آوری کند و مهارت های کافی در زمینه نفوذ و امنیت را داشته باشد , وی می تواند امنیت شبکه سازمان هدف را به راحتی بکارگیری کند . به این دلیل که امنیت شبکه…

اقدامات امنیتی در آموزش کارمندان سازمان (بخش اول ) 640 480 سعید شهبازی

اقدامات امنیتی در آموزش کارمندان سازمان (بخش اول )

نفوذ امنیتی در سازمان ها ممکن است باور آن سخت باشد، ولی واقعیت دارد: وقوع ۶۰ درصد از نفوذ و رخنه در داده ها به خاطر وجود هکر های باهوش که می خواهند به شرکت شما ضربه بزنند نیست، بلکه به خاطر کارمندان خودتان است. برای متوقف کردن این وقایع، شما باید بر دو چیز…

طراحی مدل سه لایه ای شرکت سیسکو 326 236 سعید شهبازی

طراحی مدل سه لایه ای شرکت سیسکو

                طراحی مدل 3 لایه ای شرکت سیسکو                                 (Hierarchical Cisco Design) مدل سه لایه ای، یک مدل ابداعی شرکت سیسکو می باشد که به متخصصان، اجازه طراحی شبکه های گسترده را می…

مدارک و تغییرات جدید سیسکو 180 180 سعید شهبازی

مدارک و تغییرات جدید سیسکو

مدارک جدید سیسکو سیستم جدید مدارک سیسکو چگونه است ؟ مدارک جدید سیسکو به چه صورت اعطا می گردد ؟ یادگیری سیسکو به نحوه ی جدید چه تاثیری بر پشتیبانی شبکه دارد و ده ها سوال دیگر را در این مقاله جستجو کنید. برنامه جدید سیسکو بطور خلاصه: بر اساس اعلام سیسکو در این همایش…

network-security
امنیت شبکه 225 225 امین ظفرقندی

امنیت شبکه

امنیت شبکه امنیت شبکه چیست ؟ چرا باید امنیت شبکه را جدی بگیریم ؟ خطرات ناشی از ضعف در امنیت شبکه برای سازمان ها چیست ؟ جدی ترین تهدید ها برای سازمان شما در حوزه ی فناوری اطلاعات چیست ؟ و ده ها سوال دیگر را در این مقاله برای شما تشریح خواهیم کرد. امنیت…

System Database 466 383 امین ظفرقندی

System Database

دیتابیس های سیستمی  ( System Databases ) چه دیتابیس هایی هستند؟ دیتابیس های سیستمی (System Databases) چه کاربردهایی دارند؟ تفاوت دیتابیس های معمولی با دیتابیس های سیستمی ( System Databases ) در چیست؟ اهمیت دسترسی به دیتابیس های سیستمی ( System Databases ) به چه میزان است؟ پاسخ تمامی این سوالات را در این مقاله…

آموزش آپدیت کرنل لینوکس 300 300 امین ظفرقندی

آموزش آپدیت کرنل لینوکس

به روز رسانی به کرنل 5 در Centos ورژن 7 چگونه ورژن Kernel در CentOS را آپدیت کنیم ؟ نحوه ی آپدیت کرنل در توزیع های مبتنی بر Red-Hat چگونه است ؟ در باره ی Kernel ورژن 5 بیشتر بدانید. تمامی سوالات بالا ، مورادی است که قصد داریم در این مقاله در مورد آنها…

پشتیبانی شبکه 1200 1200 امین ظفرقندی

پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه پشتیبانی شبکه چیست ؟ پشتیبانی شبکه شامل چه مواردی می شود ؟  مزایای برون سپاری پشتیبانی شبکه چیست ؟ بهترین شرکت های پشتیبان شبکه چه ویژگی هایی دارند ؟  هزینه ی پشتیبانی شبکه شامل چه مواردی می شود ؟ آیا تا به حال در در مورد این موضوع فکرکرده اید که امروزه با…

مانیتور کردن پورت 25 512 512 ارمین زلفانی

مانیتور کردن پورت 25

همانطور که میدانید یکی از مشکلات در زمین پشتیبانی شبکه باز بودن پورت 25 یا همان smtp  بر روی سرور ایمیل میباشد که خیلی از ISP ها ممکن است برای جلوگیری از spam فرستادن, ان را ممکن است بلاک کنند در این مقاله یک مکانیزم monitoring  ساده برای پورت 25 را میخواهیم پیاده سازی کنیم…